Wij fietsen op 4 juni 2020 met een gemotiveerde groep docenten, leerlingen en begeleiders de Alpe d’HuZes!

Life changing experience

Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker. Op één dag beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend of wandelend maximaal zes keer de Alpe d’Huez, onder het motto ‘opgeven is geen optie’.

De koersdag is altijd op de eerste donderdag van juni en maakt deel uit van een hele koersweek, waar een heel jaar lang naartoe wordt gewerkt. Een bijzondere week vol saamhorigheid, waarin kanker voor iedereen bespreekbaar wordt gemaakt. In 2020 worden voor de vijftiende keer de 21 bochten van de Alpe d’Huez beklommen.

Help mee ons doel te bereiken!

De Alpe d’Huez is niet zomaar een berg. De top van de Alpe d’Huez heeft een hoogte van 1860 meter. De eerste paar kilometer zijn het steilst en tikken een stijgingspercentage van 11% (!!) aan. Voor de beklimming van deze berg gaan we samen trainen. Elke deelnemer haalt minimaal € 2500 aan sponsorgeld op. Dit doen we grotendeels samen, maar je zult ook zelf initiatieven moeten ondernemen.

Hoe gaaf is het als wij als Lyceum Ypenburg de top van deze berg kunnen bereiken met collega’s, leerlingen en begeleiders die deze fantastische ervaring nooit zullen vergeten? Dus:

• zit uw zoon of dochter in de derde klas of hoger en denkt hij of zij dit aan te kunnen?
  • wilt u zelf mee als begeleider of fietser?
  • wilt u meedenken met sponsoracties om dit geweldige evenement mogelijk te maken?
  • wilt u of kunt u zelf sponseren? Denkt hierbij ook aan het sponseren van (de huur van) fietsen, materiaal, kleding, eten en drinken, vervoer en verblijf.

Stuurt dan voor 13 december 2019 een mail naar ad6@lyceumypenburg.nl