Sara Hamoumi

• behaald diploma: vwo
  • bijzonderheid: vier negens en vier achten
  • judicium: cum laude
Leren door gezelligheid

Op Lyceum Ypenburg is het altijd zo gezellig. Ongemerkt leer je daardoor veel. Ik vond het dan ook écht jammer als ik een keer niet naar de lessen kon. Vooral mevrouw Henstra van Engels en meneer El Hajhouji van Frans waren inspirerende docenten. Als leerling merk je goed dat beide docenten plezier hebben in hun werk. Daardoor let je zelf ook beter op.

Veel steun

Al voordat ik naar de brugklas ging, wist ik dat ik arts wilde worden. De school heeft me goed geholpen met het bereiken van dit doel. Ik moest in de vijfde klas ten minste een 8,25 staan om geneeskunde te kunnen studeren aan de Erasmus Universiteit. Alle docenten hebben me hierbij gesteund. En het is me gelukt.

Tip voor toekomstig talent
Maak veel vrienden! Zo wordt je schooltijd ook gezellig en ga je met meer plezier naar de lessen.