Davi Poleij

• behaald diploma: vwo
  • bijzonderheid: één tien, vijf negens en drie achten
  • judicium: cum laude
Goed contact

De zes jaar op Lyceum Ypenburg zijn voorbijgevlogen. De schoolsfeer was goed, ik leerde er leuke leerlingen kennen en had goede docenten. Bijvoorbeeld meneer Beyer, meneer El Hajhouji en mevrouw Klumpers, met wie je leuke gesprekken kon voeren en die je over belangrijke keuzes lieten nadenken. En ook dit waren hoogtepunten: de studiereizen.

Misdaad bestuderen

Ik ben blij met mijn cijfers, en zeker met die tien. Die kreeg ik voor mijn onderzoek naar de strijd die China en Amerika nu al jaren met elkaar voeren om de macht in de wereld te krijgen. Strijd vind ik interessant studiemateriaal. Daarom ga ik in criminologie studeren bij Universiteit Leiden. Daar onderzoek je wat voor mensen misdaden plegen en hoe die zijn te voorkomen. Uiteindelijk zie ik mijzelf wel bij een veiligheidsdienst werken.

Tip voor toekomstig talent
Met hard werken, doorzettingsvermogen en een goede combinatie tussen werk en ontspanning kom je een heel eind.