Haal het beste uit jezelf
bij Lyceum Ypenburg!

Op de mavo word je uitgedaagd het beste uit jezelf te halen. Je leert belangrijke vaardigheden waar je in de toekomst veel aan hebt zoals: keuzes maken, goed samenwerken, plannen en organiseren. Een team bevlogen docenten en jouw mentor begeleiden jou hierbij. Zij kijken naar wie jij bent en wat je nodig hebt om te groeien.

Tijdens de vierjarige mavo-opleiding wordt een stevige basis gelegd om met succes de overstap te maken naar het middelbaar beroepsonderwijs. Bij goede resultaten kun je er ook voor kiezen verder te gaan naar 4 havo. De sectoren waaruit je kunt kiezen in het tweede leerjaar zijn: techniek, zorg & welzijn, economie en landbouw.

Zo werk je bij Lyceum Ypenburg aan jouw toekomst: loopbaanoriëntatie

Ontwikkel jouw creatieve talenten

Wil je ook graag jouw creatieve of sportieve talenten ontwikkelen? Dat kan bij de talentgroepen Atelier, Digital Science, Musical en Sport. Vanaf de brugklas kan je meedoen aan de jaarlijkse musical en Lyceum Ypenburg heeft een eigen schoolband die regelmatig optreedt.
Meer informatie:   talentgroepen

Vergroot jouw wereld

Op Lyceum Ypenburg gaan we er regelmatig op uit. In de brugklas bezoeken we Diergaarde Blijdorp. In 2 mavo ga je allerlei nieuwe uitdagingen aan tijdens een spannend survivalkamp. Zit je in 3 mavo, dan kan je genieten van de excursies naar Lille of Aken en bekijken we Rotterdam met een architectonisch oog. Voor de beeldende vakken bezoeken we musea waar echt iets te beleven valt. We gaan naar theatervoorstellingen over onderwerpen die je raken en jou laten nadenken over hoe je goed met elkaar omgaat.

Word een talentalent

Wil je nog beter Engels, Frans of Duits beheersen? Bij ons Cambridge-programma leer je Engels op een hoger niveau dan je in de standaard lessen aangeboden krijgt. Voor Duits kun je het Goethe-programma volgen en voor Frans het DELF-programma. Je krijgt een certificaat dat wereldwijd geldig is!
Meer informatie: talenprogramma

Mavo

Aantal jaar 4
 Profiel kiezen einde 2de jaar
 Examen alle vakken
 Met voldoende afsluiten

LO (lichamelijke opvoeding)
 CKV (culturele & kunstzinnige vorming)

Keuze-examenvakken tekenen, handvaardigheid, LO2

Als je graag veel beweegt en jij je meer wilt verdiepen in sport kan je gym als examenvak kiezen. LO2 is een goede voorbereiding op opleidingen zoals het CIOS, Sport & Bewegen of beroepen zoals politieman/vrouw of trainer.

Op de website van het ministerie van OCW vind je een overzicht met alle (verplichte) vakken en profielen.