Iedere dag een beetje beter

Wij bieden jou een veilige en inspirerende leeromgeving en helpen je te leren leren. Je krijgt de ruimte om te experimenteren. Fouten maken mag, want van fouten maken leer je! Zo kan je al jouw talenten volop ontwikkelen bij de mavo, de havo, het atheneum of het gymnasium.

Creatief?

Hou je van dansen, zingen, tekenen of muziek maken? Bij de talentgroepen Atelier en Musical komen jouw creatieve talenten tot bloei. Vanaf de brugklas kan je meedoen aan de jaarlijkse musical en onze school heeft een eigen band die regelmatig optreedt. Ook volg je in de brugklas het vak muziek. Bij Lyceum Ypenburg is het mogelijk om tekenen en handvaardigheid als examenvak te kiezen.

Sportief?

Ben jij gek op sporten, dans of denkspelletjes? Sluit je dan aan bij de talentgroep Sport of het naschoolse sportprogramma. Met de talentgroep Sport ga je onder andere kanoën, snowboarden en wandklimmen. Of sluit je aan bij de Lyceum Ypenburg Eagles? We hebben een dans-, basketbal-, voetbal- en volleybalacademie. Meer informatie over de naschoolse sport vind je hier. Daarnaast doen we ook mee aan nationale en internationale toernooien! Wij vinden dat sport vooral leuk moet zijn. Bij zowel de mavo als de havo kan je gym als examenvak kiezen.

Ben jij een denker?

Ben jij iemand die graag computerspelletjes speelt, websites bouwt en wil jij jouw 21-eeuwse skills verder ontwikkelen? Dan is de talentgroep Digital Science iets voor jou. Ben je goed in wiskunde of vind je het een leuk vak? Gooi dan jouw reken- en wiskundetalent in de strijd tijdens de W4Kangoeroewedstrijd waar Lyceum Ypenburg elk jaar aan meedoet. Bij het atheneum en gymnasium kan je
wiskunde D als examenvak kiezen.

Ben jij reislustig?

Wij vinden het belangrijk dat jij je ontwikkelt tot een zelfbewuste wereldburger die uitstekend zijn weg vindt in deze moderne wereld. Daarom maak je één keer in je schoolcarrière een schoolreis naar het buitenland. Daarnaast neem je in alle leerjaren deel aan leerzame excursies en volg je interessante gastlessen. Je leert over andere culturen en doet nieuwe ervaringen op waarbij je jezelf, de wereld en jouw klasgenoten beter leert kennen.

Meer informatie: talentontwikkeling

1 op 1 laptops

Wij willen onze leerlingen zo goed mogelijk onderwijs aanbieden, waarbij zij gebruik kunnen maken van moderne digitale middelen. Zo zijn zij goed voorbereid op de toekomst. Daarom starten alle brugklasleerlingen en docenten van Lyceum Ypenburg vanaf volgend schooljaar met een Windows 10 laptop. Door het gebruik van de laptops kunnen wij ons onderwijs verrijken. Leerlingen kunnen zelfstandiger werken en de school heeft meer mogelijkheden om modern lesmateriaal aan te bieden.

De school biedt ouders de mogelijkheid om een laptop via The Rent Company te huren of te kopen. Via onderstaande filmpjes zien jullie wat de mogelijkheden zijn. Voor gezinnen die de aanschaf niet kunnen bekostigen zoeken wij samen met de Stichting Leergeld naar een passende oplossing.