Welkom nieuwe leerlingen!

Kies jij als groep 8-leerling voor Lyceum Ypenburg? Meld je van 18 t/m 31 maart 2024 aan via Onderwijs Transparant.

Als de aanmelding in Onderwijs Transparant gedaan is, dan is de aanmelding voor nu compleet. Zodra de plaatsing definitief is, sturen wij rond 15 mei een mailbericht met daarin een schooleigen aanmeldformulier om in te vullen.

Voor alle informatie over digitaal aanmelden klik hier

Aanmeldmomenten

Heb je hulp nodig om je digitaal aan te melden? We helpen je hierbij graag op de onderstaande aanmeldmomenten op school. We hebben dan wel de e-mail nodig die je via Onderwijs Transparant hebt ontvangen namens de basisschool.

• dinsdag 26 maart 2024 van 17.00 tot 20.00 uur
  • zaterdag 30 maart 2024 van 10.00 tot 13.00 uur

Procedure aanmelden leerlingen binnen de regio
Als je in de regio (BOVO-regio) Den Haag, Rijswijk, Voorburg en Leidschendam op school zit, dan ontvang je namens de basisschool een e-mail van Onderwijs Transparant. In deze e-mail staat een link om een account aan te maken in Onderwijs Transparant.

Leerlingen uit overige regio's

Ook als je buiten de regio woont, kun je je bij ons inschrijven. Wij hebben de volgende informatie nodig:

• Het definitieve schooladvies van de basisschool (met unieke code)
  • Het Onderwijskundig Rapport (OKR), indien in bezit
  • De uitslag van de doorstroomtoets, indien in bezit
  • Een ingevuld exemplaar van dit BOVO-formulier

Mail deze documenten naar: aanmeldingen@lyceumypenburg.nl.

Aanmelden is mogelijk voor leerlingen met minimaal een vmbo-t advies (mavo).

Vragen staat vrij
Voor overige vragen zijn wij te bereiken per mail via aanmeldingen@lyceumypenburg.nl of telefonisch op 070 413 20 50.

Alle data rondom aanmelden:

Aanmeldingsperiode 1

ma 18 maart t/m zo 31 maart

Aanmelden op school

di 26 maart: 17-00-20.00 uur
za 30 maart: 10.00-13.00 uur

Centrale loting ronde 1

di 14 mei

Bericht over plaatsing via Onderwijs Transparant (BOVO)

wo 15 mei

Bericht vanuit Lyceum Ypenburg over toelating leerlingen volgend schooljaar

do 16 mei

Aanmelden instroom hogere klas
Voor instromen in een hogere klas (klas 2 t/m 6) kan dit aanmeldformulier gebruikt worden.