Juniormentoren halen certificaat.

Juniormentoren hebben een belangrijke taak bij Lyceum Ypenburg. Deze bovenbouwleerlingen zijn de vraagbaak voor de brugklassers. Zij helpen bij introductiedagen en gaan mee als begeleider bij brugklaskamp. Tijdens de eerste lesweek houden zij de nieuwkomers goed in de gaten, zodat zij zich veilig voelen en met plezier de eerste periode op school beleven. Juniormentoren assisteren bij het organiseren van activiteiten zoals klassenuitjes en sportdagen.

Wanneer leerlingen zich aanmelden voor het juniormentorschap krijgen zij een korte training aangeboden waarbij zij progressiegericht leren werken, leren observeren en les krijgen in gesprekstechnieken. Op donderdag 7 januari ontving de nieuwe lichting juniormentoren hun certificaat. Van harte gefeliciteerd!!