Speeddaten met trainers van zes naschoolse sportactiviteiten

Brochure naschoolse activiteiten

Wat is er nou leuker dan via een speeddate met een trainer erachter te komen of flag football, basketbal, zaalvoetbal of een van de andere sporten van het naschoolse sportprogramma iets voor jou is?

Minitrainingen

Aanstaande donderdag staan er voor de brugklassers zes mini-trainingen van twaalf minuten op het programma voor de sporten: basketbal, floorball, dance, flag football, zaalvoetbal en freerunning. Naast de voornoemde sporten kunnen de brugklassers zich ook aanmelden voor handboogschieten, de bootcamp en diverse denksporten zoals schaken, dammen, Dungeons & Dragons en Kolonisten van Catan. Lyceum Ypenburg doet op hoog niveau mee aan nationale en internationale toernooien. Zo wonnen de flag footballers meerdere keren de Nederlandse titel voor scholen.

Sport en meer

Lyceum Ypenburg vindt dat sport voor iedere leerling toegankelijk moet zijn en biedt sportactiviteiten aan die aan verschillende wensen van de leerlingen voldoen. Iedere leerling moet de mogelijkheid hebben om op zijn/haar niveau te sporten of te bewegen. Het belangrijkste uitgangspunt is dan ook dat sport vooral leuk moet zijn! Daarnaast leer je bij sport andere vaardigheden zoals: samenwerken, het leggen van verbanden, train je cognitieve vaardigheden en vergroot je het concentratievermogen.

Wekelijks programma

De naschoolse sportactiviteiten vinden (bijna) allemaal plaats in sporthal Boswijk. Deze hal ligt naast Lyceum Ypenburg. Iedere middag is er tussen 16.00 en 17.30 uur wel iets te doen op sportgebied.

Meer informatie op deze website

Naar het aanmeldformulier