Op woensdagochtend 31 januari hebben 26 leerlingen uit 3, 4 en 5 vwo deelgenomen aan de eerste ronde van de Nederlandse Wiskunde Olympiade 2024. Gedurende twee uur hebben ze zich het hoofd gebroken over een aantal pittige wiskundeopgaven: acht meerkeuzevragen en vier open vragen.

Van alle deelnemers in Nederland gaan de beste 998 door naar de tweede ronde. Deze week is bekend geworden dat maar liefst drie leerlingen van Lyceum Ypenburg de tweede ronde hebben bereikt! Deze leerlingen, die alle drie uit 4 vwo komen, behoren dus tot de beste 15% van Nederland. Om dit prachtige resultaat te onderstrepen hebben de leerlingen Olivier, Myra en Fawaz een oorkonde ontvangen.

Daarnaast ontvangen ze een officiële uitnodiging voor de tweede ronde, die op 15 maart op een universiteit in de regio zal plaatsvinden (Universiteit Leiden of TU Delft). De beste 130 leerlingen van de tweede ronde worden uiteindelijk voor de finaleronde in Eindhoven uitgenodigd.

Namens de gehele wiskundesectie feliciteren wij deze leerlingen nogmaals met het behalen van de tweede ronde en wensen wij hen veel succes!