Zit jij volgend schooljaar in 3 mavo, 4 havo of 5 vwo
en wil jij je inzetten voor de brugklassers?

(Voor leerlingen van Lyceum Ypenburg)

Belangrijke taak

De overgang van de basisschool naar de middelbare school kan spannend zijn voor nieuwe leerlingen. Juniormentoren hebben een belangrijke taak bij Lyceum Ypenburg. Deze bovenbouwleerlingen zijn de vraagbaak voor de brugklassers en maken samen met de mentor de brugklassers wegwijs op Lyceum Ypenburg.

Begeleiden brugklassers

Voor volgend schooljaar zijn de brugklasmentoren op zoek naar groepjes bovenbouwleerlingen die een brugklas willen begeleiden. Je vormt met één of twee andere voorexamenklassers een groepje dat gedurende een schooljaar aan een specifieke brugklas wordt gekoppeld. Als juniormentor assisteer je bij de introductiedagen en andere activiteiten. Je observeert een aantal lessen van ‘jouw’ brugklas om te kijken hoe de groepssfeer is. Ook begeleid je kleine groepjes brugklassers bij het aanleren van studievaardigheden.

Trainingen

Als juniormentor volg je zelf ook een aantal trainingen waarin wordt ingegaan op gesprekstechnieken, zodat je sociaal talent nog meer uit de verf komt. Leerlingen van Lyceum Ypenburg ontvangen meer informatie via hun e-mail.

Heb je interesse? Solliciteer dan snel door een e-mail met jouw motivatie te sturen naar sto@lyceumypenburg.nl. Dit kan tot 19 juni 2020.