We zijn geschokt door het nieuws dat onze collega Johan Peters is overleden.

Johan was vanaf 2016 aan onze school verbonden als docent scheikunde. Hij nam in zijn lessen een groot enthousiasme mee en wist de leerlingen echt te interesseren voor zijn vak. Hij was een nuchtere docent, zorgde voor rust in de lessen, met een stukje humor op het juiste moment.

Zijn optreden als scheikundig analist tijdens de diploma-uitreiking van de mavo liet die twee kanten prachtig zien: hij verraste het publiek met proefjes waarbij hij zijn mentorleerlingen vergeleek met scheikundige elementen. Tijdens de aftrap van het nieuwe schooljaar stond hij als "rapper" tussen zijn leerlingen en was de eerstvolgende les evengoed de docent die een flinke werkhouding van leerlingen verwachte.

​Hij was de kartrekker van het survivalkamp van havo 3 in de tijd dat hij mentor was van deze jaarlaag. Tijdens de activiteiten liep hij als eerste over wiebelende touwbruggen en was fanatiek op de stormbaan. De barbeque was echt zijn ding en hij zorgde elke dag dat de leerlingen goed te eten kregen. Ook was hij een betrokken mentor voor de leerlingen en voor beginnende docenten op onze school was hij een steun als Begeleider Op School.

Eind mei 2019 kreeg hij het treurige nieuws dat hij ongeneeslijk ziek was. Het ziekteproces is met ups en downs verlopen en in deze moeilijk tijd heeft hij nog volop van zijn gezin, de natuur en zijn hobby's genoten en heel veel prachtige herinneringen kunnen maken met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen. Het is verdrietig dat hij nu al afscheid heeft moeten nemen van het leven.

In onze school is een gedenkruimte gemaakt voor leerlingen en collega’s. Wanneer u behoefte heeft een herinnering aan Johan Peters of een bericht aan de familie achter te laten, dan kunt u dat sturen naar het postadres van school, Laan van Kans 3, 2496 VB, Den Haag of mailen naar info@lyceumypenburg.nl. Wij zorgen dan dat het in het gedenkboek terecht komt en t.z.t. aan de familie overhandigd wordt.