In actie voor Edukans

Dit jaar organiseren we verschillende inzamelingsacties om geld op t halen voor stichting Edukans. Klik op de link om te zien hoe hoog de teller staat:
Lyceum Ypenburg in actie - Edukans Actieplatform (inactievooredukans.nl)

Kansen voor alle kinderen:

Het begint met het schrijven van je naam. Dan leer je rekenen en samenwerken. En stap voor stap word je een volwassene. Een persoon met eigen dromen en wensen voor de toekomst. Maar wat nou als er helemaal geen school is? Als het niet veilig is op school? Of als de docent niet weet hoe hij les moet geven? Wat als je geen geld hebt voor een vervolgopleiding en dus geen enkel uitzicht op werk? Voor al die kinderen én jongeren is Edukans er.

Hun visie:

"Onze droom is een wereld waarin ieder kind de mogelijkheid krijgt zich te ontwikkelen en uit te groeien naar een volwassene vol zelfvertrouwen. Een volwassene met de capaciteiten om zijn eigen toekomst te beïnvloeden. En een volwassene die zijn kinderen dezelfde kans geeft."

Dit jaar gaan we weer een aantal activiteiten op touw willen zetten om nog meer geld in te zamelen voor het goede doel. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen zich ontwikkelen tot wereldburger met oog voor mens en maatschappij. Door middel van deze inzamelingsactie willen we hen bewust maken van het feit dat ook zij onderdeel zijn van onze maatschappij en zo hun steentje kunnen bij dragen aan het verbeteren ervan. Helpt u ook mee als ouder om uw zoon of dochter zich hiervan bewust te zijn?

Op de website van Edukans lees je meer over dit goede doel: Onderwijs, de kans van je leven | Edukans.